24 - 29 Nisan
‘Eski Tören için Yeni Cilt’
Konsept/Koreografi, Melih Kıraç
Performans, Kamola Rashidova
Nisan ayının son haftası İstanbul merkezli, 2011'den beri bağımsız bir dans topluluğu olan Çıplak Ayaklar Kumpanyası'nın bir üyesi, 2013'ten beri araştırma asistanı ve aynı zamanda çağdaş dans teknikleri, doğaçlama ve multidisipliner bir yaklaşımla çalışma dersleri veren bir eğitmen olarak görev yapan Melih Kıraç’ın ürettiği ‘Eski Tören için Yeni Cilt’; Kamola Rashidova’nın performansı ile sub’a konuk oluyor.
24-29 Nisan arasında mekanda konaklayacak Melih ve Kamola, 29 Nisan Dünya Dans Günü’nde performansı gerçekleştirecek. Aynı zamanda performans sonrası bir söyleşi gerçekleşecek.
Pratiğini sub’a yerleştirmek ve onun dönüşümüne meydan okumak, açık çağrıda tartışmaya açılan “özgeçmiş” teması ile çalışmasını artık toplumda açıkça kavranabilir ve yaşanabilir olmadığını düşündüğü bir tür yas pratiği olarak görüyor: ‘Eski tören için yeni cilt’ hem kendi özgeçmişiyle hem de artık hayatta olmayan birinin özgeçmişiyle bağlantıda; aynı zamanda performansı beraber çalıştıkları dansçı (Kamola) da kendi özgeçmişiyle bir tür ağ kuruyor.
24-26 April
‘New Skin for the Old Ceremony’
Concept/Choreography, Melih Kıraç
Performance, Kamola Rashidova
In the last week of April, sub is hosting ‘New Skin for the Old Ceremony’; researched and choreographed by Melih Kıraç (member of the independent dance company ‘Çıplak Ayaklar Kumpanyası’, research assistant and instructor of contemporary dance techniques), created with and performed by Kamola Rashidova.
After their residency at the space between April 24-29, Melih and Kamola’s performance takes place on the International Dance Day on April 29, followed by an artist talk.
By installing his practice into sub’s space and challenging its transformation as a response to the open call ‘Curriculum Vitae’, the artist sees his work as a kind of mourning practice that is no longer understood or experienced in contemporary societies: ‘New Skin for the Old Ceremony’ is weaving a kind of network, connecting the past of the artist, the performer Kamola and someone who is no longer alive.